Microfoon problemen

Random non-Mixxx stuff...

Moderator: garth

Microfoon problemen

Postby trendy » Fri Jan 04, 2019 7:45 pm

Ik gebruik de mix nu een heel tijdje al en het bevalt goed.

Maar er is een ding wat ik raar vindt, al ik een non stop uitzending doe dan van een uur of 3 en als ik mij dan aan het uit van de uitzending tot ziens wil zeggen zit er een krakend geluid bij het geluid van de microfoon wanneer je aan het praten bent weet toevallig iemand wat daar de oorzaak van is.

Ik gebruik een Rode usb microfoon maar heb ook al getest met een microfoon met een jackplug, en dat maakt niks uit welke je dan gebruikt.
trendy

Re: Microfoon problemen

Postby ardje » Sat Feb 23, 2019 3:36 pm

Hi Dutchy,
The question in English:
After a 3 hour broadcast I want to say goodbye using a USB microphone, but it delivers a crackling noise when talking.

I will answer in English:
If you have a seperate USB microphone, you should consider it a seperate soundcard. The audio engine of mixxx usually is synchronised to a single soundcard because unless all soundcards have the same clock source, the soundcard clocks will deviate from eachother, creating overruns or underruns on one of the cards, creating crackling noise.
So if you are able to, stick an analog microphone in the soundcard you are using.
You can also use the experimental soundcard sync feature in mixxx to overcome this problem.
Of course there might be another problem, but I think this is it.
ardje

Return to Mixxxscellaneous (Off-Topic)